Tarnowska Organizacja Turystyczna otrzymała grant w wysokości pona ćwierć miliona złotych z Ministerstwa Sportu i Turystyki na projekt „Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. W ramach projektu zaplanowano szereg innowacyjnych działań związanych z sieciowaniem marek terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną.

Region tarnowski rozwija enoturystykę. Projekt zakłada opracowanie koncepcji strategii dla nowej marki turystycznej Pogórza oraz szereg imprez i działań promocyjnych związanych z rozwojem Enoturystyki na jego terenie:

  • Międzynarodowy Festiwal Wina TuchoViniFest (Tuchów, pierwszy weekend sierpnia)
  • Kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli (Pleśna, Ciężkowice w wakacje)
  • Pleśnieński Bachus (Pleśna, połowa lipca) . Dionizje w Tarnowie i regionie Pogórza (Tarnów i gminy ościenne w listopadzie)
  • Niedziele z winiarzami – cykl działań promocyjno – edukacyjnych przy Skamieniałym Mieście w Ciężkowicach (od czerwca do września)
  • Sesja wykładowo-dyskusyjna (przykładowe tematy: Rola winiarskich produktów lokalnych w budowaniu wizerunku, Enoturystyka, Dobre praktyki. (Ciężkowice)
  • Spotkania z winem w regionach południowej Polski (Tarnów, Wrocław, Rzeszów, Kielce, Rzuchowa) . szereg działań promocyjnych, m.in.: (spot reklamowy, konkurs na pamiątkę z regionu, publikacje i materiały drukowane, social media

Parterami TOT w projekcie, oprócz lokalnych winiarzy, są gminy i miasta: Tarnów, Pleśna, Ciężkowice i Tuchów. Zapraszamy do Tarnowa i regionu tarnowskiego na enoturystykę!

 

Więcej: http://www.tarnow.net.pl/articles/s/i/227758#Region-tarnowski-stawia-na-enoturystykę