Enoturystyka w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Tarnowska Organizacja Turystyczna postawiła na rozwój winnic i utworzenie nowego produktu turystycznego w okolicach Tarnowa.

Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznaczyło 255 tys. zł na projekt „Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. W ramach projektu zaplanowano szereg innowacyjnych kroków związanych z sieciowaniem marek terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną.

Projekt zakłada opracowanie strategii dla nowej marki turystycznej Pogórza. Koncepcja kładzie nacisk na promocje związaną z rozwojem enoturystyki na terenie Pogórza, organizując:

  • Międzynarodowy Festiwal Wina TuchoViniFest (Tuchów-pierwszy weekend sierpnia)
  • Kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli
    (Pleśna, Ciężkowice w wakacje)
  • Pleśnieński Bachus (Pleśna-połowa lipca)
  • Dionizje w Tarnowie i regionie Pogórza (Tarnów i gminy ościenne w listopadzie)
  • Niedziele z winiarzami – cykl działań promocyjno – edukacyjnych przy Skamieniałym Mieście w Ciężkowicach (od czerwca do września)
  • Sesja wykładowo-dyskusyjna (przykładowe tematy: Rola winiarskich produktów lokalnych w budowaniu wizerunku, Enoturystyka, Dobre praktyki.
    (Ciężkowice)
  • Spotkania z winem w regionach południowej Polski (Tarnów, Wrocław,
    Rzeszów, Kielce, Rzuchowa)
  • szereg działań promocyjnych, m.in.: (spot reklamowy, konkurs na pamiątkę z regionu, publikacje i materiały drukowane, social media terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną

Parterami TOT w projekcie, oprócz lokalnych winiarzy, są gminy i miasta: Tarnów, Pleśna, Ciężkowice i Tuchów. Najbliższe spotkanie z winem już w sobotę 20 maja w Rzuchowej, znajdującej się 9 km od centrum Tarnowa, w miejscowym Centrum Produktu Lokalnego.

Więcej: http://www.tur-info.pl/a/52943,,enoturystyka-tarnowska-organizacja.html?utm_medium=sociallink&utm_campaign=sharer