Bogoni swoją nazwę wzięło od Bogoniowic, niedużej wioski leżącej tuż obok Ciężkowic i Kąśnej. Marek Wołkowicz, który wraz z tatą bez mała 30 lat temu zakładał firmę na bazie małej mleczarni, zaczynał, rzec można klasycznie, od skupu mleka i na jego bazie produkcji twarogu oraz śmietany.

Szybko jednak okazało się, że trzeba iść inną drogą, szukać nisz i nowych produktów. I tak właśnie po latach zrodziły się serki Bogoni, dzisiaj już prawdziwy klasyk. Serowe kulki można kupić w kilkuset punktach w całej Polsce. Mają kilka smaków, są mleczne, wędzone, z dodatkiem ziół czy papryki. Ich atrakcyjna struktura i smak, a także fakt, iż na polskim rynku nie ma podobnego produktu, powodują, że są wysoko cenione przez smakoszy.

Z kolei serek kanapkowy ma formę roladki i elastyczność idealną wprost do krojenia. Jest też nieco delikatniejszy w smaku od kulek.

Serową trójcę zamyka Bogonirella, która poprzez swoją miękkość i fakturę idealnie nadaje się do zapiekania na rożnego rodzaju wytrawnych placach albo jako spajający i podnoszący smak element farszu mięsnego czy warzywnego.

Słuszną dumą mleczarni są pachnące świeżością masło oraz żurek na serwatce, która pełni tutaj rolę zakwasu. Żurek pachnie i smakuje wybornie, bowiem oprócz serwatkowego zakwasu są tutaj tylko mąka pszenna, owsiana i czosnek.

Zaś masło, jak i wszystkie inne mleczne produkty Bogoni, powstaje na bazie mleka skupowanego wyłącznie od małych, lokalnych hodowców krów. Ta jedna z tajemnic wyjątkowego smaku i aromatu serów czy masła wynika z faktu, że mali hodowcy szczególnie dbają o jakość mleka i o krowy, a także z tego, iż tutejsze tereny są ekologicznie czyste, nie ma tu przemysłu, zanieczyszczeń. Liczy się także to, iż mleko szybko i krótko transportowane jest przez Bogoni własnymi środkami oraz że nie leżakuje tylko od razu jest przerabiane.

Biznesowa rada Marka Wołkowicza, właściciela Bogoni wydaje się być prosta: oparcie o lokalny produkt, dobra i stała współpraca z małymi hodowcami (w przypadku Bogoni to 70-ciu rolników) oraz ciągłe poszukiwanie nowych produktów, które poprzez swoją unikatowość mogą zaistnieć w świadomości konsumentów i konkurować na rynku.

W Bogoni jednym z przykładów takiej właśnie filozofii jest wykorzystanie serwatki, która w większości innych mleczarni jest uciążliwym odpadem. Tymczasem w Bogoni na jej bazie powstaje żurek, o czym już tu była mowa, ale także seria innowacyjnych produktów Bogoni Balance Food. To napoje na bazie serwatki i wyłącznie z naturalnych produktów.

Ostatnim z zastosowań serwatki jest kolejny rodzaj sera, właśnie wprowadzany na rynek, mowa o serku w typie ricotty.

Skip to content